Nu este toamnă ca să facem un bilanţ, nu este nici măcar o primăvară cu adevărat, dar se pare că veştile bune trebuie să circule. Aşa s-au gândit cei care, în urmă cu zece luni, au iniţiat campania educaţională SOS–Cardio. Este vorba, în primul rând, de Fundaţia Română a Inimii (FRI), Fundaţia Cardiologilor Români, compania farma Astra Zeneca şi Ministerul Sănătăţii. La conferinţa de presă, marţi, 13 martie a.c., în prezenţa partenerilor „oficiali“, cum i-au numit organizatorii pe jurnalişti, dl prof. dr. Dan Gaiţă, preşedintele FRI, a prezentat rezultatele acestei campanii de prevenţie a bolilor cardiovasculare, mai precis al deja cunoscutului „test al cartonaşelor“ cu impact pozitiv asupra oamenilor. Dar nu poţi vorbi despre rezultate dacă nu dai şi date: în cele patru oraşe – Bucureşti, Iaşi, Timişoara şi Cluj – au făcut testul online mai mult de şaizeci de mii de persoane. Rolul campaniei a fost acela ca populaţia să conştientizeze riscurile stresului, fumatului, obezităţii şi hipertensiunii arteriale, potenţate reciproc prin cumulare. Deoarece afecţiunile cardiovasculare vor rămâne „ucigaşul numărul unu“ la nivel mondial, şi cum România nu stă bine nici la acest capitol, campania trebuie să continue. Este concluzia acceptată de toată lumea.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe