Acasă
Normele proprii ale Contractului-cadru în reţeaua AOPSNAJ

Alexandru NEAGU
vineri, 31 august 2012
Prin Ordinul comun al ministrului sănătăţii,
ministrului administraţiei şi internelor, directorului SRI, directorului SIE,
ministrului apărării naţionale, ministrului justiţiei, directorului STS,
directorului SPP nr. 463/144/5.217/168/M.62/2.535/301/570/2012, publicat în
Monitorul Oficial nr. 509 din 24 iulie 2012, au fost aprobate Normele proprii
de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii
2011–2012, adaptate la specificul organizării asistenţei medicale în reţeaua
sanitară a ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti (AOPSNAJ),
aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti (CASAOPSNAJ)
şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente care aparţin acestei reţele.
Aceste norme se completează cu prevederile
Normelor metodologice de aplicare în anul 2012 a Contractului-cadru privind
condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate pentru anii 2011–2012 aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.389/2010, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.723/950/2011, cu modificările şi
completările ulterioare, în măsura în care nu dispun altfel.
Furnizorii de servicii medicale din reţeaua
AOPSNAJ, pentru încheierea contractului, vor prezenta documentele prevăzute în
Contractul-cadru şi în anexele la modelele de contract pe tipuri de asistenţă
din Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nr. 1.723/950/2011, certificatului de înregistrare în registrul
unic al cabinetelor medicale fiindu-i asimilat actul de înfiinţare a
furnizorilor de servicii medicale. Prin act de înfiinţare a furnizorului se au
în vedere inclusiv ordinele legale de înfiinţare emise de ministerele şi
instituţiile din sistemul AOPSNAJ.
Pentru furnizarea de medicamente, entităţile
din reţeaua AOPSNAJ vor prezenta documentele prevăzute în cap. III din
Contractul-cadru referitor la acordarea medicamentelor cu şi fără contribuţie
personală în tratamentul ambulatoriu şi în Anexa 1 la Anexa 31 la Normele
metodologice aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.723/950/2011, norme de aplicare
în anul 2012 a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii
2011–2012, cu excepţia certificatului de înmatriculare la registrul comerţului.
Direcţiile medicale sau structurile similare
din ministerele şi instituţiile din sistemul naţional de apărare, în funcţie de
organizarea, funcţionarea şi necesarul de servicii medicale, stabilesc numărul
minim de persoane înscrise pe listele medicilor de familie care îşi desfăşoară
activitatea în cabinetele medicale ce funcţionează în structura sau în
coordonarea unor unităţi sanitare aparţinând acestor instituţii.
După includerea asiguratului pe lista sa,
anunţând în scris, în termen de 15 zile, casa de asigurări de sănătate judeţeană,
a municipiului Bucureşti sau a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii,
după caz, în a cărei evidenţă se află asiguratul, medicii din cabinetele
medicale de unitate/infirmerii pot înscrie pe listele nominale cadre militare
în activitate, funcţionari publici cu statut special, personal civil, membri de
familie ai acestora, pensionari militari şi membri de familie ai acestora care
au optat pentru medicii de familie respectivi, precum şi alte categorii de
persoane, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Schimbarea medicilor de familie din
cabinetele medicale de unitate/infirmerii din centrele medicale judeţene şi ale
municipiului Bucureşti şi cele aflate în structura/coordonarea centrelor
medicale de diagnostic şi tratament, respectiv spitalelor din reţelele sanitare
aparţinând ministerelor şi instituţiilor din domeniul AOPSNAJ, se face, numai
cu informarea reprezentantului legal al furnizorului şi al CASAOPSNAJ.
Farmaciile autorizate şi evaluate conform
prevederilor legale în vigoare, inclusiv farmaciile care funcţionează în
structura unităţilor sanitare din sistemul AOPSNAJ vor asigura asistenţa cu
medicamente în tratamentul ambulatoriu, decontarea contravalorii
medicamentelor realizându-se în termen de până la 180 de zile calendaristice de
la data validării facturii de către farmacie la CASAOPSNAJ, iar pentru pacienţii
incluşi în programele naţionale de sănătate cu scop curativ, decontarea se
face în termen de până la 90 de zile.
În cazul transferurilor în interes de
serviciu în alte unităţi sanitare similare celei în care şi-au desfăşurat
activitatea, medicii pot continua relaţiile contractuale cu CASAOPSNAJ, prin
încheierea unui nou contract.
Recomandăm persoanelor direct interesate
lecturarea integrală a acestui act normativ, deoarece documentul amintit conţine
şi alte dispoziţii de strictă aplicabilitate, care, dat fiind spaţiul limitat
al acestei rubrici, nu au putut fi dezvoltate.