Consultări şi
controale
În urma consultărilor avute cu reprezentanţii
Agenţiei Naţionale de Transplant (ANT), Eugen Nicolăescu, ministrul sănătăţii,
a prezentat concluziile privitoare la reglementarea şi planificarea activităţii
de transplant. Astfel, ANT urmează să prezinte propuneri de modificare a OUG
35/2012 care să fie transformate în amendamente; agenţia va tarifa toate
tipurile de transplant, pentru cunoaşterea costului real al acestora şi va
prezenta până la sfârşitul lunii iulie o prognoză cu privire la activitatea de
transplant (număr de proceduri, tipuri şi posibilitatea de a le efectua în ţară
sau străinătate), pentru a se putea calcula bugetul necesar pentru anul următor;
actul normativ de organizare şi funcţionare a ANT va fi modificat, astfel încât
aceasta să fie în mod real cea care răspunde de politica de transplant şi să deţină
pârghiile necesare; este nevoie de un program de pregătire şi formare a
personalului implicat în activitatea de transplant, dar şi de o regândire a
modului în care este calculat costul transplantului, astfel încât acesta să
includă şi activitatea echipelor de prelevare, şi pe cea a medicilor şi asistenţilor
care efectuează asemenea servicii medicale; a fost semnalată lipsa de
coordonare cu CNAS pentru urmărirea traseului pacienţilor, soluţia avută în
vedere fiind integrarea sistemului informatic al ANT cu cel de la CNAS.
Nereguli şi măsuri la
Timiş
În urma
verificărilor efectuate la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara,
Corpul de Control al ministrului a constatat încheierea de către spital, în
ultimii cinci ani, a unor contracte de servicii de transport şi diagnostic
imagistic (similare celor efectuate de spital) în valoare de aproape patru
milioane de lei cu o firmă la care şeful secţiei de neurochirurgie este
asociat, rezultând astfel un eventual conflict de interese al acestuia. În
această situaţie, ministrul a cerut managerului spitalului înlocuirea din funcţie
a şefului de secţie. Şi la Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara, Corpul
de Control a constatat o serie de deficienţe. Printre acestea, prelungirea
nejustificată, de către Consiliul de Administraţie, a demersurilor pentru
organizarea concursului de ocuparea funcţiei de manager al Institutului;
existenţa unor datorii restante de peste două milioane de lei faţă de
furnizori; nefolosirea echipamentului de tomografie computerizată pus la
dispoziţia Institutului de către UMF „Victor Babeş“ din Timişoara încă din
2008. În urma acestor concluzii, ministrul a decis revocarea managerului
Institutului şi a cerut CA să organizeze până la 15 iulie concursul pentru
postul de manager.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe