Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  BUSINESS  »  Industria farmaceutică

50 de ani de Wörwag Pharma, o poveste de succes

Wörwag Pharma aniversează anul acesta 50 de ani de existență: 50 de ani împreună pentru o sănătate mai bună. (P)

În 1965, cosmonautul sovietic Alexei Leonov devenea primul om care ajungea în spațiu; murea Winston Churchill; Ceaușescu era ales liderul Partidului Comunist Român; Beatles devenea prima trupă muzicală medaliată cu ordinul Imperiului Britanic de Regina Elisabeta a II-a. Între timp, în Germania, la aproape o milă distanță de producătorul de automobile Porsche, în Stuttgart Zuffenhausen, farmacistul dr. Fritz Wörwag deschidea prima farmacie „Stadt-Apotheke”. Nimeni nu banuia pe atunci că această farmacie avea să devină nucleul companiei care azi are o creștere solidă.

Stadt apotheke
Caption

Într-o vizită la Berlin, dr. Fritz Wörwag a cumparat câteva substanțe de la laboratorul Chemische Fabrik Walter, achiziție semnată printr-o strângere de mână. În 1971 lua ființă oficial „Dr. Wörwag Pharma GmbH”, marcând data de naștere a companiei. De la un mic birou plasat alături de farmacie și un singur reprezentant medical, firma a trecut la 50 de mp și 15 oameni, iar ulterior tânăra companie s-a mutat într-un birou mai mare în Stuttgart-Weilimdorf.

Biofactori și terapii pentru neuropatia diabetică

În 1981, Fritz Wörwag a cumpărat Magnerot și alte preparate farmaceutice având în compoziție minerale. Din acel moment, focusul a devenit cercetarea magneziului și produselor menite să trateze afecțiuni musculare și cardiovasculare. Dr. Fritz Wörwag a fost mereu convins că mineralele și vitaminele pot îmbunătăți sănătatea oamenilor, astfel că prin achiziția Magnerot, Wörwag a început să-și contureze expertiza în domeniul biofactorilor. Patru ani mai târziu, în 1985, a fost pusă o altă piatră de temelie: Fritz Wörwag a achiziționat produsele Ankermann. Acestea au devenit forța motrice a companiei. Medicamentele Milgamma, parte din achiziție, au devenit un diferențiator pentru Wörwag Pharma, precum și baza gamei de produse pentru tratamentul neuropatiilor. În 1992, portofoliul de produse dedicate neuropatiilor a fost completat prin Thiogamma, medicament pe bază de acid alfa-lipoic. De atunci, Wörwag Pharma s-a poziționat ca specialist în tratamentul afecțiunilor cauzate de diabet, mai ales neuropatia diabetică.

Dr. Fritz Wörwag în anul 2020
Dr. Fritz Wörwag

Unificarea Germaniei în 1989 a marcat un punct de cotitură în dezvoltarea companiei. Dr. Fritz Wörwag a început să călătorească frecvent în Germania de Est, anticipând oportunități. Știa, de exemplu, că Universitatea din Magdeburg derulează cercetări asupra acidului orotic, și s-a gândit la combinarea acestuia cu diverse minerale, cum este magneziu și zincul, astfel luând naștere două medicamente consacrate ale companiei.

Prima reprezentanță din Europa de Est s-a deschis la Budapesta, în 1993, și a fost urmată, într-o succesiune rapidă, de alte piețe noi în Europa Centrală și de Est; 1995 Bulgaria, 1996 Cehia, 1997 Rusia, 1999 Slovacia, 2000 Polonia. În toamna anului 1997 a fost angajat primul reprezentant în România, Norina Gâvan, care conduce și astăzi compania. Country managerii care au făcut parte din prima gardă sunt cei care au inițiat contactele cu medicii și farmaciștii, au stabilit un lanț de distribuție și au contribuit la conștientizarea și la tratamentul neuropatiei diabetice, printre alte boli.

O companie de familie cu extindere internațională

În 2001, a sosit timpul pentru o schimbare de generații în managementul companiei. Monika și Markus Wörwag au preluat managementul și au adus un suflu nou. Au continuat să susțină internaționalizarea grupului, extinderea continuând spre est, cu adăugarea rapidă a Azerbaijanului, Ucrainei, Asiei Centrale, Armeniei, Georgiei, Moldovei, Belarusului și regiunii balcanice de vest.

Wörwag Pharma era deja activă în 21 de țări. Biroul din Hong Kong s-a deschis în 2005 și ulterior au fost vizate piețele emergente din America Latină și Asia de Sud-Est. După 2010 au intrat în planul de business Brazilia, Vietnam, Peru, Tailanda. Anul trecut – Filipine, iar anul acesta – Emiratele Arabe Unite și Columbia.

Familia Wörwag a dorit mereu să ducă mai departe compania și a făcut o treabă foarte bună în acest sens. În ultimii ani, familia a cedat businessul unei management extern: dr. Lucia Cinque, Gerhard Mayer și Jochen Schlindwein au preluat responsabilitatea de a continua povestea de succes a acestei companii de familie cu o tradiție îndelungată.

Noul management Wörwag - Jochen Schlindwein, dr. Lucia Cinque și Gerhard Mayer
Noul management Wörwag - Jochen Schlindwein, dr. Lucia Cinque și Gerhard Mayer

Puterea financiară a permis adoptarea unei strategii de creștere, în care elementul-cheie îl constituie angajații. Cu o echipă puternică, Wörwag Pharma este pregătită să crească, rămânând în același timp fidelă rădăcinilor sale ca afacere de familie.

Strategia Go4Growth

Noul management și-a propus un scop ambițios și l-a exprimat în cifre concrete: vânzări de 700 de milioane de euro până în 2030, țintă dificilă, dar posibilă, Wörwag Pharma având o bună poziționare, echipe bune în toate țările în care este prezentă, precum și procese și structuri solide.

În paralel, Wörwag Pharma caută activ oportunități de achiziție, fie de branduri, fie de companii. Nu în ultimul rând, un motor important al strategiei este focusul pe inovație, în care vor investi masiv în anii ce urmează.

Noua clădire a sediului central Wörwag
Noua clădire a sediului central Wörwag

În luna mai a acestui an, Wörwag Pharma a achiziționat compania Sensilab (Polonia) ceea ce reprezintă o investiție în propriile facilități de producție. Platforma de producție – care se va numi Wörwag Pharma Operations – securizează capacitățile necesare companiei pentru a-și extinde portofoliul de produse și pentru a dezvolta piețe noi.

În concluzie, cu 50 de ani de experiență, avem suficiente motive să fim curajoși și încrezători. Suntem mândri să fim parte din acest grup fantastic de oameni și iubim ceea ce facem!

Etichete: Worwag Pharma

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.