Newsflash
Știri

Numărul 112 în România: un apelant a sunat de 31.000 de ori într-un an

de L. Budin - feb. 12 2024
Numărul 112 în România: un apelant a sunat de 31.000 de ori într-un an

Un cetăţean din judeţul Argeş a apelat la 112, fără a avea o urgenţă, de aproape 31.000 de ori în decursul unui singur an, folosind mai multe numere de telefon, a informat Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Pe data de 11 februarie, în fiecare an, este marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene la care sună cei care au nevoie de ajutorul agenţiilor specializate de intervenţie: Ambulanţă, Pompieri, SMURD, Poliţie, Jandarmerie. În România, acelaşi număr este apelat şi pentru Salvamont, se arată într-un comunicat.

De 20 de ani 112 este numărul unic pentru urgențe din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Operaționalizat în 2004, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) s-a dovedit o modalitate simplă, eficientă și rapidă pentru alertarea serviciilor de urgență. Acum două decenii, 112 a înlocuit numerele 955, 961 și 981 la care puteau fi apelate în mod individual agențiile specializate de intervenție, contribuind la gestionarea eficientă, coordonată și colaborativă a situațiilor de pericol din întreaga țară și la salvarea de vieți”, se subliniază în comunicat. 

În 2023, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe. Și anul trecut apelanții abuzivi au îngreunat activitatea operatorilor şi au generat un trafic inutil în centrele de preluare a apelurilor 112.

Un exemplu este cazul unui apelant din judeţul Argeş, care a sunat fără a avea o urgenţă de aproape 31.000 de ori în decursul unui an, folosind mai multe numere de telefon. Apelurile au presupus un timp de procesare de peste 500.000 de secunde, adică aproape 5 zile de convorbiri continue”, au precizat reprezentanții STS.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale subliniază că este esenţial ca populaţia să conştientizeze că orice apel la 112 care nu este o urgenţă înseamnă secunde preţioase care se pierd în defavoarea tratării unor urgenţe reale, adică pentru a asigura imediat sprijinul pentru cei aflaţi în nevoie.

Un grad ridicat de utilizare corectă a serviciului de urgenţă, raportat la totalul apelurilor preluate la 112, se înregistrează în regiunea Bucureşti - Ilfov, a menţionat sursa citată.

Judeţul Gorj înregistrează cel mai ridicat procent de apeluri care nu reprezintă o urgenţă -  66,79% din totalul apelurilor primite - , fiind urmat de judeţul Covasna cu 63,40% şi de judeţul Argeş cu 59,50%. 


Notă autor:

Sursă foto: Facebook STS - Serviciul de Telecomunicaţii Speciale

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe