Acasă » ACTUALITATE » Internaționale
Ciocolata și îngheţata, interzise în reclame

Spania a anunţat plasarea unor interdicţii asupra promovării dulciurilor nesănătoase în cadrul reclamelor, cu scopul de a combate obezitatea la copii și la tineri.
„Copiii noștri sunt foarte vulnerabili la reclame, fiind obligaţia noastră de a-i proteja”, a precizat pe Twitter ministrul Alberto Garzon. Acesta a adăugat că interdicţia va fi aplicată pentru cinci categorii de produse destinate minorilor, pe „lista neagră” fiind incluse ciocolata, batoanele energizante dulci, prăjiturile, îngheţata, sucurile și băuturile energizante.
Și alte produse alimentare ar putea fi incluse în această listă dacă depășesc anumite limite privind conţinutul de grăsimi saturate, zaharuri și sare. Aflată în curs de aprobare, măsura restrictivă ar putea afecta reclamele difuzate la televizor, radio, în cinematografe și pe internet.
Reprezentanţii FIAB (Federación Española de Industrias de
Alimentación y Bebidas) s-au declarat „surprinși și revoltaţi” de interdicţia propusă. „Considerăm că producătorii de alimente și băuturi sunt atacaţi gratuit și nejustificat”, a precizat Mauricio Garcia de Quevedo, directorul general al FIAB, în cadrul unei declaraţii.
Totuși, în condiţiile în care 40,6% dintre copiii spanioli cu vârsta între 6 și 9 ani sunt supraponderali, iar 17,3% sunt obezi, măsura restrictivă propusă ar putea avea un impact semnificativ asupra combaterii obezităţii și a promovării unui stil de viaţă sănătos.
Citește și: Studiu: Aproximativ 500.000 de copii din România ar putea fi afectați de obezitate